پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
8794
-
الف
+

تلفیق هویت ایرانی و مدرن بودن در گرافیک جدید آی‌فیلم

مسئول پروژه گرافیک آی فیلم درباره ویژگی‌های گرافیک جدید این شبکه سخن گفت.

مسئول پروژه گرافیک شبکه آی فیلم گفت تلفیق هویت ایرانی و مدرن بودن، در کنار حفظ هویت تخصصی شبکه «آی فیلم» به عنوان یک شبکه فیلم و سریال، در طراحی گرافیک جدید این شبکه مدنظر قرار گرفت.

به گزارش آی فیلم، امید خوش‌نظر مسئول پروژه گرافیک شبکه آی فیلم در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: شبکه آی‌فیلم به عنوان یک شبکه پر مخاطب، از قبل یک هویت بصری برای خودش تعریف و سال‌ها از آن استفاده می‌کرد. اما مدیریت احساس کرد ایجاد تغییراتی در هویت بصری فعلی، یک امر مهم و اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: تاکید مدیران شبکه این بود که هویت ایرانی و مدرن بودن با همدیگر تلفیق شوند و ریتم گرافیک شبکه به نسبت گذشته، سرعت بیشتری پیدا کند. تیم تولید این موارد را مدنظر قرار داد و تلاش کرد روی هویت تخصصی شبکه که «فیلم و سریال» است نیز کار کند.

مسئول پروژه گرافیک شبکه آی‌فیلم درباره استفاده از شعار «آی‌فیلم، دوست خانواده من» در هویت بصری جدید شبکه نیز عنوان کرد: این شعار از قبل تعریف شده بود و بسیار پرمفهوم است. عنصری که سعی کردیم رعایت کنیم این بود که به واژه خانواده بپردازیم. از نظر ما خانواده به نوعی مفهومی از گردهمایی افرادی است که وابستگی‌های حسی خوبی به همدیگر دارند و این با هم بودن را با شبکه آی‌فیلم تکمیل می‌کنند.

به گفته خوش‌نظر، یک هویت بصری در بهترین شرایط شاید یک و نیم تا دوسال برای یک شبکه کفایت می‌کند و باید در برنامه‌ریزی سالانه شبکه‌ها مدنظر باشد که حداقل هر دوسال یک بار هویت بصری شبکه را تغییر دهند و به روز کنند.

در همین رابطه سیدرضا صائمی منتقد سینما و تلویزیون نیز به خبرگزاری فارس گفت: در واقع شبکه آی فیلم با طراحی جدید گرافیکی، تغیر فنی تصویر را با زیبایی شناسی بصری پیوند زد. به عبارت دیگر این تغییرگرافیکی به مثابه یک تمهید استراتژیک، متناسب با تغییر تکنولوژیک در کیفیت تصویری شبکه همراه شد و فرم و فرمت را در یک نسبت زیبایی شناسانه و معنادار صورت بندی کرد.

وی ادامه داد: واقعیت این است که هویت بصری هر شبکه تلویزیونی به اندازه ماهیت محتوایی آن اهمیت دارد. گرافیک و لوگوی شبکه می تواند آن را در رقابت های شبکه ای و انتخاب های چشمی مخاطبان به یک برند تلویزیونی بدل کرده و تماشاگر را به تماشای خود دعوت کند.

وی اظهارداشت: استفاده از لوگوی متحرک به چندلایه بودن آن از حیث کارکردهای گوناگون کنداکتوری کمک کرده است. ضمن اینکه از تنوع رنگی برای شمایل گرافیکی کانال های آی فیلم های مختلف استفاده شده است. در واقع هر کدام از شبکه های آی‌فیلم فارسی، آی‌فیلم عربی، آی‌فیلم انگلیسی و آی‌فیلم2 از یک طیف رنگی تعریف شده بهره می برند. با توجه به بین المللی و منطقه ای بودن این شبکه که طیف وسیعی از مسلمانان در کشورهای منطقه را دربرمی گیرد از المان های ایرانی- اسلامی در گرافیک جدید استفاده شده است که می تواند باورهای مشترک را در نمادهای مشترک بازنمایی کند.  

بیشتر بخوانید: 

آی فیلم فارسی HD شد

نظر شما
ارسال نظر